Vilkår for at deltage på Kunsthøjskolen i Holbæk sommerkurser

Vilkår ved tilmelding til Sommerkurser

1. Sommerkurser

Ved tilmelding til et sommerkursus melder du dig til en eller to uger på Kunsthøjskolen i Holbæk. Det er ikke muligt at afkorte ugen/ugerne eller, kun deltage i noget af programmet. Man kan ikke skifte hold efter kursusstart.

Du er først tilmeldte et kursus, når du har modtaget en bekræftelse på tilmeldingen, og har betalt tilmeldingsgebyret.

1.1. Alder
Højskoleloven foreskriver, at kursister på højskoler skal være fyldt 17½ år ved kursets begyndelse.

1.2. Betaling
Når skolen har bekræftet tilmelding til sommerkurset, opkræves et tilmeldingsgebyr på 600 kr.

Resten af kursusprisen betales senest 8 uger før kursusstart.
Prisen inkluderer fuld kost og logi, slutrengøring, undervisning, de i programmet nævnte udflugter m. evt. entré (bortset fra, hvor andet anført; f.eks. croquis kursus).
Prisen inkluderer ikke materialeudgifter, da den er meget individuelle og afhænger af faget.

Betaling sker via bankoverførsel, kursister skal betale eventuelle omkostninger ved bankoverførsel.

1.3. Framelding / Afbrudt ophold
Kun tilmeldingsgebyret skal betales ved afbud der gives – senest 4 uger før kursusstart.
Hele kursusprisen skal betales ved afbud der gives – senere end 4 uger før kursusstart.

Tilmeldingsgebyr bliver ikke tilbagebetalt i tilfælde af framelding.

Framelding sker ved at kontakte skolen pr. mail eller telefon.

1.4. Forsikring
Du er selv ansvarlig for en evt. forsikring.
Hvis du ønsker en afbestillingsforsikring, så husk at forsikringen skal tegnes FØR du betaler noget til højskolen.

1.5. Markedsføring
Vi bruger billeder og video taget på skolens kurser og dermed af skolens kursister og værker til vores markedsføring. Dette inkluderer typisk; Facebook, Instagram, YouTube, kunsthojskolen.dk, højskolerne.dk smart tryk annoncer i divs. aviser og kataloger.

Ved tilmelding godkender/giver du tilladelse til at højskolen kan bruge billeder fra kurset. Hvis du ikke ønsker dette, så kan du henvende dig til højskolen, så der vil blive taget hånd om, at det ikke sker.
Se Kunsthøjskolens etiske foto/video regler

1.6. Mad og specialkost
Vi har et moderne køkken, der laver lækker mad til kursisterne. Vi gør meget ud af at lave mad fra bunden, og alt brød og alle kager er hjemmebagte. Vi går op i bæredygtighed, økologi og dyrevelfærd. Maden er sæsonbetonet, og vi sætter en ære i en lav grad af madspild.
Der er mulighed for at vælge vegetar eller veganerkost ved tilmelding, og der tages i så vidt muligt omfang hensyn til madallergier som fx gluten- og laktoseallergi.
Se skolens kontrolrapport

1.7. Indkvartering
Værelsesønsker/typer opfyldes så vidt der er muligt.
Venner, ægtefæller og kærester kan indkvarteres på samme værelse, ellers indkvarteres kursister efter køn og alder.

Der er ikke dyne, sengelinned og håndklæde på værelserne.
Alternativt kan det tilkøbes i kursus tilmeldingen. Tilkøb af; “dyne, pude, sengelinned og håndklæder” koster 250 kr. uanset kursus

1.8. Forbehold
Der tages forbehold for ændring af annoncerede undervisere, afbud, afbud ved sygdom, flytning af undervisning, ændringer som følge af eksterne begivenheder, som Kunsthøjskolen ikke er herre over (f.eks. ekstremt vejrlig eller bygningsskader), samt evt. lovændringer. Der tages forbehold for evt. trykfejl i program og i annonceringen på nettet.

2.0. Regler og rammer

Højskolen er dit hjem, hvor der er mange beboere. Ud over almindelig hensyntagen har vi ganske få regler, som gør dit højskoleophold rigtig godt:

2.1. Mødepligt
Der er mødepligt til undervisning, samling, fællestimer og fællesarrangementer.

2.2. Rygning
Rygning er ikke tilladt indendørs i Kunsthøjskolens bygninger.

2.3. Alkohol
Der må ikke misbruges alkohol. Et stort alkoholforbrug er ikke foreneligt med en normal arbejdsdag/højskoleophold.

Du må ikke besidde eller bruge hash og andre euforiserende stoffer.

2.4. Kæledyr
Kæledyr må ikke medbringes.

3.0. Persondatapolitik

3.1. Behandling af personlige oplysninger
Personlige oplysninger, såsom CPR-nr., navn, adresse og e-mail, bruges kun i forbindelse med skolens ydelser, og til registrering i forhold til kulturministeriets kontrol.
Se højskolens Persondatapolitik